روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان

وبلاگ اخبار کتابخانه های عمومی استان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان

وبلاگ اخبار کتابخانه های عمومی استان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان

وبلاگ مرتبط با کتابخانه های عمومی استان برای درج اخبار روزانه کتابخانه ها

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

تکریم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ آیین تقدیر از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی در استان با شعار حال خوش خواندن با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامامجمعه معزز زاهدان، محمد جوهر چی مدیر کل آموزش و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مدیران و مسئولین استانی در محل سالن اجتماعات پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

آیت الله عباسعلی  سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز زاهدان در این مراسم با اشاره به آموزه های دینی در اسلام گفت:در دین مبین اسلام اهل کتاب قابل احترام ویژه و پاک هستند.

وی افزود اسلام به عناوین مختلف بر مطالعه و کتابت و تفکر تاکید دارد و در آیات و روایات مختلف بر این امر اشاره شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: هر کتابی که نگاشته میشود اگر جزء کتب ضاله نباشد قابل احترام است.

وی آتش زدن کتابخانه ها در حمله مغول به ایران را یک خیانت و جنایت بشری خواند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت:ایشان همواره در سخنرانی های خود برلزوم افزایش سرانه مطالعه در جامعه تاکید دارند و همواره از دستگاههای فرهنگی و تبلیغاتی خواسته اند تا راستای گسترش فرهنگ مطالعه اهتمام ویژه داشته باشند.

 

حامد زارعی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام فرخنده هفته کتاب ، افزایش زیر بنای کتابخانه های عمومی با توجه به نیاز جامعه را یکی از اهداف ادارهکل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد و افزود قبل از انقلاب تنها 7باب کتابخانه در استان وجود داشت که این تعداد در حال حاضر 61 باب کتابخانه نهادی و 14 باب کتابخانه مشارکتی رسیده است . وی افزود مراحل نخست احداث کتابخانه عمومی استاندارد زاهدان صورت گرفته است و کار ساخت بزرگترین کتابخانه عمومی استان با زیربنای 3000متر بزودی آغاز خواهد شد.

وی ظهار امیدواری کرد تا بزودی بستر مناسب برای دسترسی همه افراد جامعه به کتاب  حتی در دورترین نقاط استان فراهم شود تا افراد بتوانند دغدغه از  منابع کتابخانه ای استفاده کنند.

محمد جوهرچی ، مدیر کل آموزش و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم با اشاره به شعار حال خوش خواندن گفت: باید بستری فراهم گردد تا حال خوش خواندن در جامعه تحقق یابد.

وی پیوند عموم مردم با کتاب و کتابخوانی را از اهداف نهاد کتابخانه های عمومی دانست و گفت :در طرح های پژوهشی نهاد کتابخانه های عمومی راههای ایجاد علاقه به مطالعه بین همه اقشار جامعه مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت : در سال جاری بخشی از کارهای پژوهشی نهاد کتابخانه های عمومی به استان سیتان و بلوچستان اختصاص خواهد داشت .

وی خدمات دهی به افراد خاص جامعه و کم توانان و افراد سالخورده را یکی از برنامه های پیش روی کتابخانه های عمومی دانست.

جوهرچی در پایان اضهار امید واری کرد تا اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور حال خوش خواندن را در جامعه ایجاد کند.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۸/۲۷
  • ۱۵۴ نمایش
  • علیرضا سپاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی