روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان

وبلاگ اخبار کتابخانه های عمومی استان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان

وبلاگ اخبار کتابخانه های عمومی استان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان

وبلاگ مرتبط با کتابخانه های عمومی استان برای درج اخبار روزانه کتابخانه ها

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب


مهرستان

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان با حضور محمد رفیع دهواری، فرماندار مهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان با حضور محمد رفیع دهواری، فرماندار مهرستان برگزار شد.

محمد رفیع دهواری، فرماندار مهرستان، برگزاری جلسات انجمن در برنامه ریزی های مرتبط با کتابخانه ها را بسیار مهم دانست و خواستار حضور حداکثری  اعضا در جلسات انجمن شد.

دهواری با اشاره به پراکندگی جمعیت شهرستان در روستاها خواستار نیاز سنجی و آسیب شناسی در حوزه کتاب و کتابخوانی در روستا ها شد و افزود: باید فعالیت های کتاب و کتابخوانی را در مناطق دور افتاده که دسترسی به کتاب ندارند، تقویت کنیم.

وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از ظرفیت خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی برای احداث کتابخانه های عمومی در روستاهای شهرستان استفاده شود.

فرماندار مهرستان در پایان از ادارات فرهنگی خواست، در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی با اداره کتابخانه های عمومی همکاری داشته باشند.

میراحمد هاشم زهی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان، با اشاره به لزوم تشکیل جلسات انجمن گفت: تشکیل این جلسات می تواند در رفع قسمتی از مشکلات کتابخانه های عمومی، افزایش سرانه مطالعه و فراگیر کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری موثر باشد.

وی نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در روز ۲۴ آبان، تجلیل از نویسندگان بومی، افتتاح نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب به شرکت کنندگان در برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان، برگزاری شب شعر شهرستانی با حضور شاعران بومی شهرستان، جلسه نقد کتاب، مسابقه نقاشی کودکان، قصه گویی و شعرخوانی اعضای کودک را از مهم ترین اقدامات هفته کتاب در مهرستان دانست و افزود: اگر مشکلات کتابخانه های عمومی با کمک اعضای انجمن مرتفع شود شاهد پیشرفت و توسعه در زمینه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

هاشم زهی، کمبود تجهیزات کتابخانه عمومی ولی عصر(عج) بخش آشار با توجه به تازه تاسیس بودن این کتابخانه و کمبود کتب کمک آموزشی و درسی در کتابخانه های عمومی شهرستان را مهم ترین نیازهای کتابخانه های عمومی مهرستان عنوان کرد.

در حاشیه این جلسه نیز هاشم هاشمی فرد، قاضی و  تعدادی از کارمندان دادگستری شهرستان به همراه اعضای شورای شهر از کتابخانه عمومی عترت النبی(ص) بازدید و با رئیس اداره  کتابخانه های عمومی شهرستان گفتگو کردند.

در این دیدار محمد افشاری، رئیس شورای شهر؛ ناصر اربابی، نائب رئیس و رستگار آزادی، عضو شورای شهر در خصوص آسفالت خیابان کتاب، سنگفرش روبه روی کتابخانه و واریز نیم درصد قول مساعد دادند.

در پایان این بازدید، نیز با اهدای یک قطعه زمین به متراژ ۱۰۰۰ متر برای ساخت کتابخانه در مهرستان از سوی شورای شهر موافقت شد.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۹/۲۶
  • ۱۴۸ نمایش
  • علیرضا سپاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی